Maria-Oord maakt verpletterende indruk

Maria-Oord maakt verpletterende indruk

Berichtdoor Giel » Zo Dec 16, 2018 10:45 am

Derde zegeviert in Maria-Oord
Zelden op een dergelijk mooie locatie gespeeld!
Maria-Oord in Zeist. Als ik me niet vergis een voormalige RK kloosterkapel waar SV Zeist haar thuishaven heeft.
Met 3 auto’s reden we Zeist in om de laatste 3 parkeerplaatsen te bemachtigen in een wat grauwgrijze woonwijk. Het was koud deze zaterdagmiddag.
Op de Hortensialaan was daar ineens dat prachtig pareltje Huize Maria-Oord.
Een niet te grote speelzaal, warm ingericht met een mooie zwarte vleugel in de hoek. Auto 1 (Jan Hendrik) was al binnen en toen wij met auto 2 (Frans) arriveerden klonken uit de vleugel schitterende klanken (Chopin Wals Op. 69-2), voortgebracht door onze Janno Hegers, de vervanger van Bartel. Hoe sfeervol kan je het krijgen.
Auto 3 (Audry) was ruim op tijd binnen.
Co was zo onder de indruk van de schoonheid en rust van dit gebouw, dat hij binnen 2 uur de stukken in het doosje deed om verder te genieten: ’Volgend keer in de zomer plannen, dan kunnen we ook van het prachtige hofje genieten’, aldus Co.
We verwachtten toch al een pittige middag tegen Zeist.
Als we de van Amerongetjes maar in bedwang konden houden maakten we wellicht een kansje op goed resultaat.
Audry en Frans slaagden hierin glansrijk met keurige remises.
Ik was weer eens als laatste klaar. Mijn tegenstander wist een voor hem vrijwel gewonnen eindspel dusdanig te mishandelen, dat zijn pluspion een randpion werd die nooit op tijd de overkant zou halen.
Janno, Richard en Harry wonnen overtuigend! Om 18.00 uur waren we klaar.
Diep onder de indruk van deze fraaie locatie van de SV Zeist waar ooit Clemens speelde (zo begrepen we van plaatselijke insiders) reden we goed gemutst en voldaan terug naar Wageningen.
Een gelukkig 2019 allemaal!
Giel
Giel

Terug naar Externe