Winst 2e

Winst 2e

Berichtdoor Oortje » Zo Feb 04, 2018 11:00 am

Een verslag zal ongetwijfeld snel volgen, maar op deze manier alvast gefeliciteerd met de 1e overwinning van het seizoen! Wat ik echter niet snap, is dat jullie volgens Netstand van de KNSB nog steeds laatste staan met maar 2 punten ondanks 2x gelijk en 1 overwinning. Je gaat me toch niet zeggen dat jullie ergens strafpunten hebben opgelopen? O nee, ik zie het al: jullie MP en BP en die van jullie tegenstander zijn nog niet verwerkt, ook al staat de uitslag wel in de tabel. Jullie staan nu dus gedeeld 8e met precies hetzelfde aantal MP en BP als jullie volgende tegenstander Paul Keres 4. Wij moeten ook naar Utrecht (Oud Zuylen Utrecht om precies te zijn), maar vast niet op dezelfde plek. Achteraf gezamenlijk eten?

Een half uurtje later is de stand wel goed.
Gebruikers-avatar
Oortje

Re: Winst 2e

Berichtdoor NPC » Zo Feb 04, 2018 11:34 am

Dat Netstand vind ik helemaal niks. Standen kloppen niet, je klikt je helemaal suf voor individuele uitslagen en het is onoverzichtelijk. Dat systeem dat ze tot vorig seizoen gebruikten is oneindig veel beter.
NPC

Berichtdoor denaayerd » Zo Feb 04, 2018 11:47 am

Ja, er moest nog het een en ander bijgewerkt worden, maar dat is nu gedaan. De eerste cruciale horde in de strijd tegen degradatie is nu genomen. Het was een spannende match, op papier waren we ongeveer gelijkwaardig aan Max Euwe. Via punten van Claim en mij kwamen we op een 2-0 voorsprong, maar de PPP (zijn tegenstander: "Ben jij Kees Maling?") liet zich de kaas van het brood eten en Audry werd van het bord gezet door de enige dame in de match (2-2). Vervolgens won de Sjef gemakkelijk (3-2) en Tjerk won ook (4-2), al viel dat nog niet mee. Hij heeft ergens verloren gestaan, maar zijn tegenstander offerde het verkeerde stuk, waarna Tjerk een kwal kon terugofferen en in de taktische fase kon hij het punt binnenhalen. Sul speelde een beetje sullig. Tegenstander Ellenbroek stond steeds iets beter, maar kreeg nergens groot voordeel. Hij probeerde het nog lang, maar na ca 5 uur spelen moest hij dan toch remise geven en Sul de welverdiende hand schudden. Thomas stond na 10 zetten al verloren, maar wist er door een wanhoopsoffensief nog een interessante partij van te maken. Misschien was het eindspel nog wel ergens te keepen, maar na een blunder verloor het Toompje toch.
Achteraf hebben we gedineerd bij de plaatselijke buurtchinees, waar ook de vrinden van Meppel zaten. Daar hebben we nog wat kletsers genuttigd en uiteraard geproost op de goede afloop. Sfeerbeelden zijn te vinden in de SVW-app. Op naar Utrecht, waar Johnny ons al zit op te wachten, we hebben er zin an. Uiteraard hebben we ook zin an gezamenlijk dineren met het eerste.
denaayerd

Berichtdoor denaayerd » Zo Feb 04, 2018 11:51 am

En Netstand zuigt uiteraard.
denaayerd

Berichtdoor PPProfessor » Zo Feb 04, 2018 2:23 pm

Ja spannend was het zeker. Met nog een smakincident bij Sul aan het einde van de partij. Als iemand nou nooit incidenten heeft is hij het wel. Ik zat ingeklemd tussen DeNaaijerd en Toompje, wat natuurlijk puur genieten is, maar het leverde toch een 0 op. Misschien de straf van hogerhand nadat ik enkele malen het damestoilet had gefrequenteerd. De grootste catastrofe wist ik echter op het laatste moment te voorkomen. Ik ging weer zitten, tilde mijn stoel op en toen ik die weer wilde neerzetten zag ik op het laatste moment dat de eierkoek van DeNaaijerd tijdens mij afwezigheid enigszins op drift was geraakt. De stoelpoot zou echt bulls-eye in die eierkoek terecht zijn gekomen als mijn tegenwoordigheid van geest het had laten afweten. Man man, dat was wel even heftig. Johnny: we komen er aan! :D
PPProfessor

Berichtdoor Ppapa » Di Feb 06, 2018 8:53 pm

Mannen, geweldig!
Afgelopen vrijdag hoorde ik twee rondborstige dames zich kostelijk vermaken met vrolijke anekdotes over 1 van de grootste boeven van dit knuffelteam. Om het geheel een wat serieuzere draai te geven kon ik vervolgens niet nalaten te verifieren of deze boef nog in Bijbelse sferen verkeerde. Uiteraard vond ik daar niets over, maar de term Boef+promotie leverde wel een prachtig beeld op van onze kale krullebol. Opdracht voor deze week: Zoek de Boef!
Bijlagen
Vind-de-boef copy.jpg
Vind-de-boef copy.jpg (233.14 KiB) 670 keer bekeken
Ppapa

Berichtdoor denaayerd » Wo Feb 07, 2018 3:17 pm

Jij bent wel ogelofelijk geinteresseerd in en betrokken bij het Knuffelteam, PPapa. Dit lijkt wel een open sollicitatie om volgend jaar weer mee te gaan doen. Ik zal dan wat oude fotoboeken meenemen voor extra vertier.
denaayerd

Terug naar Externe