Wageningen 1 en 2 in Utrecht

Wageningen 1 en 2 in Utrecht

Berichtdoor PPProfessor » Zo Mrt 11, 2018 12:27 am

Het was me wat zeg, deze zaterdag met twee teams op bezoek in Utrecht. Boven wint het 1e met 4-6, beneden het 2e met 2,5-5,5. Eigenlijk wint het 2e met 2,5-6,5 omdat onze jonge boef meedeed in het 1e en daar prachtig won, aan dezelfde tafel als Jan Timman. Wij zijn trots op Thomas. Maar ook op Hans die eindelijk won en op de Sulfideproducent, die dekselse rakker. Hij dompelde ons aller John(ny) in diepe rouw, al viel dat na afloop erg mee want hij was makkelijk door te huggen. Meer detailverslagen volgen ongetwijfeld.
PPProfessor

Re: Wageningen 1 en 2 in Utrecht

Berichtdoor PPProfessor » Ma Mrt 12, 2018 6:31 pm

Nou, dan doe ik het zelf maar. Meestal valt het stil na een treurige nederlaag, maar daar was deze keer geen sprake van. Sterker nog, de euforie van 3 seizoenen geleden was voelbaar, toen we van 1 uit 6 naar 7 uit 9 zweefden. Zover is het nog niet, maar twee cruciale uitwedstrijden tegen teams met evenveel/weinig punten leverden 4 punten op. Tegen Max Euwe in Enschede was het al billenknijpen en haalde Sul aan bord 1 met een puike remise de 4,5 binnen, ook nu was het loeispannend en stonden we een groot deel van de wedstrijd met 2-1 achter. Ananasje (5) had de opening goed gespeeld, maar vond geen duidelijk winstplan en sloeg in remisestelling de hand aan zichzelf en DeNaaijerd (2) speelt eigenlijk steeds sterker en volwassener, maar af en toe zit er zo'n partij tussen die pijn aan de ogen doet. Ik (4) won tot mijn eigen verbazing in 20 zetten met zwart in een Albin's Tegengambiet. Dat had ik nog nooit eerder gespeeld, maar was een soort eerbetoon aan DeBever, die twee dagen eerder voor de zoveelste keer jarig was op Internationale Vrouwendag en die dat altijd speelt. In de 2-1 achter-fase stond alleen Claim (6) gewonnen, twee poppetjes voor in D+T eindspel. Hans (7) stond lekker, maar was het te winnen? Jef (8) min of meer gelijk, al was de loper van de tegenstander meer Verwoert-loper dan zijn eigen loper en bij Sul (1) was het de hele middag al keepen geblazen tegen de lepe John(ny) Cornelisse. Onze John(ny) dus. Het leuke aan zo'n partij is dat je met iedere uitslag kan leven omdat we ook van John(ny) houden. Maar onze boef met z'n ultrastrakke kaaklijn deed het weer! Een mindere maar qua materiaal nog gelijke stelling omkeren. Op een gegeven moment deed hij 10 zetten achter elkaar met een paard en 4 keer kwam dat paard een pion van John(ny) tegen. Nou ja, en op een gegeven moment zijn die pionnen dan op. De 2-2 werd echter gescoord door Tjerk (3) die ook een pion in de aanbieding deed op zet 3 en na een zware partij de tegenstander dwong tot het geven van een stuk. Even later werd er opgegeven. Claim zat ondertussen op een steep messing-up curve en deed eerst pion 1 cadeau en daarna pion 2: remise. Na de 2,5-2,5 viel alles onze kant op. Sul ging er op en er over, Jef kreeg zomaar een kwaliteit cadeau van Conraad Kiers en ook Hans ploeterde zich naar een vol punt, dat pas met mat werd behaald omdat de tegenstander zich helemaal groen en geel had geergerd aan het rommelige noteren van Hans. Ik wil het niet goedpraten, maar ik ken Hans al zo'n 38 jaar en de man heeft zijn leven lang rommelig genoteerd. Hij kan veel, maar zijn oog-klokindruk-hand-pen-boekje coordinatie is gewoon niet optimaal. En zo wonnen we dik en een beetje geflateerd. Het leek lang richting 4-4 te gaan. Na afloop zijn we door onze Utrechters uit Team 1 (Tafkad en D4) naar een tapastent geloodst. Daar werd het nog erg gezellig met een mannetje of 18. Bij de helft heb ik nog op schoot gelegen. Dat was een geweldige ervaring. In 1.48 ben ik geschootsurft van Sul naar Marcel. Dat was volgens de meisjes van de tapasbar een baanrecord. Volgende wedstrijd Amsterdam West, maar helaas.... niet in Amsterdam West.
PPProfessor

Berichtdoor VanDis » Wo Mrt 14, 2018 8:19 am

Die schootsurfactie was inderdaad uniek. Element dat me intrigeert: wat moest er op het toilet gebeuren??

Op een gegeven moment begon de P (Professor, Politicus, Parlementarier, Projectleider) z'n schoenen uit te doen, onderwijl de vraag stellend: kun je hier op je sokken naar het toilet? Om ons heen kijkend deed nagenoeg iedereen dat dus dit leek geen enkel probleem. Teruggekeerd van het toilet werd geen moment gedacht om weer te gaan zitten op de stoel, maar werd gedecideerd naar de start van de schootsurfbaan gelopen (het historische gehalte van het komende moment was me toen nog niet duidelijk - anders had ik zeker even naar de blik in z'n ogen gekeken). De start was wederzijds wat onwennig (zonder aanloop - meer een tussenwurmen - en het bleek dat niet iedereen de techniek van schootsurfen beheerste) en er werd gekozen voor een variant die het midden hield tussen een rodel- en skeletonhouding (gezicht opzij), maar bij passeren van persoon 6 kwam de vaart erin en moest er aan het eind zelfs nog afgeremd worden.

Ik ben dus benieuwd wat de rol van het toiletbezoek was.
Voor een volgende keer is het wellicht interessant na te gaan of een pure rodel- of skeletonvariant wel/niet sneller is.
VanDis

Berichtdoor NPC » Wo Mrt 14, 2018 12:01 pm

Ter hoogte van schoot 3 was men in ieder geval blij dat de zijwaartse houding werd uitgevoerd met het gezicht naar de tafel en niet naar de schoot.
NPC

Berichtdoor denaayerd » Wo Mrt 14, 2018 8:18 pm

Hehehe, NPC.
Hierbij nog een knuffelverslag in de beste Wageningse traditie: http://paulkeres.nl/?p=10528
denaayerd

Berichtdoor VanDis » Wo Mrt 14, 2018 9:08 pm

Mooi verslag van John!
VanDis

Berichtdoor NPC » Do Mrt 15, 2018 12:24 pm

Geweldig, oude tijden herleven!
En dan deze week ook nog een Schakel met op de cover een foto van het knuffelteam anno 2004. Wel even slikken dat inmiddels drie van de negen boeven niet meer onder ons zijn....
NPC

Berichtdoor Oortje » Vr Mrt 16, 2018 8:54 am

Ik had het nog niet gelezen, maar inderdaad: wat een heerlijk verslag van "onze" Opti. Ik heb hem nog niet op de lijst gezet, maar hij heeft al mondeling toegezegd voor 5 mei.
Gebruikers-avatar
Oortje

Terug naar Externe